20 października 2011

Pizza domowa z sałatką pieczarkowo-paprykową

Przepis na ciasto mam od mojego brata, który niegdyś pracował w pizzerii i od czasu do czasu przygotowywał pizze. Ciasto nadaje się do przechowania w lodówce 24 godziny, więc śmiało można przygotować jeszcze jedną pizze następnego dnia :)


Składniki:

Ciasto:
1 kg mąki
1/4 kostka drożdży (25 g)
1 łyżka soli
2,5 łyżki cukru
75 ml oleju
230 ml wody

Farsz: (według uznania), u mnie znalazły się:
kilka plasterków szynki
kilka plasterków pomidora
kilka łyżek dobrze odsączonej sałatki pieczarkowo-paprykowej
tarty ser żółty
1 posiekana cebula

Sos pomidorowy:
2 łyżeczki koncentratu pomidorowego
1 łyżka keczupu łagodnego
1/2 łyżeczki suszonej bazylii
1/2 łyżeczki suszonego tymianku
szczypta soli

Sposób przygotowania:

1. Drożdże rozetrzeć z cukrem, wymieszać razem z pozostałymi składnikami aż powstanie jednolite ciasto. Odłożyć i co najmniej 0,5 godziny ma rosnąć.
2. Na blaszkę wyłożyć ciasto. Posmarować przygotowanym wcześniej sosem. Nałożyć równomiernie sałatkę pieczarkowo-paprykową, cebulę, szynkę, pomidor i posypać serem.
3. Piec w 180°C aż ciasto się zarumieni. 
4. Z podanych składników można przygotować 2-4 pizz w zależności jakie wolimy ciasto - cienkie czy grube.


SMACZNEGO :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!