13 sierpnia 2012

Włoska zupa fasolowa

Na obiad serwowałam już kilkakrotnie taką zupę fasolową. Jest lekka i pyszna, a przepis pochodzi z gazety Dobre rady.


Składniki:

1 puszka białej fasoli
1 marchewka
1 por
1 cebula
3 ziemniaki
2 pomidory
100 g makaronu typu łazanki
olej
sól, pieprz
posiekana natka pietruszki

Sposób przygotowania:

1. Warzywa obieramy, marchew i pora kroimy w plasterki, ziemniaki w kostkę, cebulę w piórka.
2. Olej rozgrzewamy w garnku, wrzucamy najpierw cebulę i pora, potem dodajemy marchew i ziemniaki i chwilę dusimy.
3. Warzywa zalewamy wodą (2-3 litry) i gotujemy, aż warzywa będą miękkie.
4. W tym czasie gotujemy łazanki w wodzie z dodatkiem soli. Po zagotowaniu hartujemy zimną wodą. 
5. Pomidory sparzamy wrzątkiem, obieramy ze skórki i kroimy na kawałki. Fasolę odsączamy z zalewy.
6. Do gotującej się zupy dodajemy fasolę i pomidory, doprawiamy solą oraz pieprzem, wrzucamy łazanki, mieszamy. Po zagotowaniu się zupy dodajemy posiekaną natkę pietruszki.


Smacznego!!!

3 komentarze:

  1. oo lubie grochowe zupy.
    Są u mnie na pierwszym miejscu razem z pomidorową:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jako fanka wszelkich zup od razu zapisuję do wypróbowania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też jestem miłośniczką zup, a ta zupka bardzo szybko przypadła mi do gustu :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!