3 lutego 2013

Zapiekanka ziemniaczana z rybą

Zapraszam na zapiekankę z rybą. Pomysł zaczerpnęłam z Biblioteczki Poradnika Domowego pt. Pyszności z piekarnika. Przepis podaję ze swoimi zmianami.


Składniki:

2 duże płaty białej ryby (u mnie morszczuk)
3 ugotowane jajka
6 większych ziemniaków
3/4 szklanki śmietany 18%
4 łyżki startego żółtego sera
sól, pieprz
1 szklanka bulionu warzywnego (może być z kostki)
margaryna do naczynia

Sposób przygotowania:

1. Odmrożone filety pokroić na kilka kawałków, ugotować w bulionie warzywnym.
2. Obrane ziemniaki pokroić w plasterki i gotować przez 5 minut w osolonym wrzątku.
3. Ugotowane jajka pokroić na plasterki.
4. Naczynie do zapiekania posmarować margaryną, układać na przemian warstwy ziemniaków, ryby i jajek. Posypać tartym żółtym serem.
5. Śmietanę posolić delikatnie i polać nią zapiekankę.
6. Całość zapiekać w 200 st. C przez ok. 1 godzinę. Gdyby zapiekanka się za bardzo rumieniła, należy przykryć ją kawałkiem folii aluminiowej.

Smacznego!!!

3 komentarze:

  1. Wygląda pysznie, ciekawe czy bi smakowało :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo smacznie wyglądające zapiekanki, chętnie wypróbuję! :) zapraszam do mnie na zapiekankę z przepisu mojej babci http://tagebuchpopolsku.blogspot.de/2015/10/smaczna-zapiekanka-bez-miesa-rodzinny.html ,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!