21 maja 2013

Ciasto maślankowe z porzeczkami

Ponieważ dostałam mrożone czerwone porzeczki, a trzeba opróżnić zamrażalkę, to zrobiłam ciasto według przepisu Agi. Rabarbar zamieniłam na czerwone porzeczki i dorzuciłam jeszcze kruszonkę. Polecam! Ciasto robiłam jak muffinki, czyli osobno mieszałam mokre i osobno suche składniki, połączyłam mieszając łyżką. Ciasto w sam raz dla tych, co nie posiadają miksera.


Składniki:

4 szklanki mąki pszennej
1,5 szklanki maślanki
3/4 szklanki cukru
1 cukier waniliowy
3/4 szklanki oleju
3 łyżeczki proszku do pieczenia
4 jajka
250 g czerwonych porzeczek

Kruszonka:
1 łyżka masła
1 łyżka cukru
2 łyżki mąki

Sposób przygotowania:

1. Mąkę, cukry i proszek mieszamy w jednym naczyniu.
2. W osobnym naczyniu mieszamy mokre składniki, czyli jajka, maślankę i olej.
3. Mokre wlewamy do suchych i mieszamy krótko łyżką do momentu, aż składniki się połączą. W osobnym naczyniu rozcieramy składniki kruszonki.
4. Ciasto wylewamy na blaszkę (u mnie ok. 25 x 30 cm), rozkładamy owoce i posypujemy kruszonką. Ciasto pieczemy w 180 st. C przez ok 45-50 minut.

Smacznego!!!

Źródło: Kulinarne spotkania

 

4 komentarze:

  1. Super przepis, ja zrobiłam z czarnymi porzeczkami, palce lizać:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że ciasto smakowało! U mnie ostatnio ciasto maślankowe to prawdziwy hit - nie dość, że szybko się robi, dowolność owoców jaką kto sobie zamarzy, to jeszcze pyszne :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Masa wydawała mi się poderzana, ale po upieczeniu przecierałam oczy ze zdumienia - wyszło super! Dorobiłam lukier i się objadam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że ciasto przypadło do gustu!
      Pozdrawiam!

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!