25 lipca 2013

Roladki schabowe z ziołowym farszem

Przepis zaczerpnęłam z biedronkowej broszurki. Autorem dania jest Jakub Kuroń - polecam gorąco takie roladki na obiad - są pyszne!


Składniki:

600 g kotletów schabowych
300 g sera żółtego
1 łyżka posiekanej świeżej bazylii
1 łyżeczka posiekanej natki pietruszki
1 łyżeczka posiekanego koperku
1 małe jajko (w oryginale żółtko)
2 łyżki bułki tartej
sól, pieprz
olej do smażenia
mąka do obtoczenia

Sposób przygotowania:

1. Kotlety schabowe rozbijamy tłuczkiem. Solimy i pieprzymy.
2. Ser żółty ścieramy na tarce jarzynowej.
3. Ser, posiekane zioła, bułkę tartą, jajko, pieprz i sól mieszamy na jednolitą masę.
4. Na kotlety nakładamy porcje farszu, zwijamy i spinamy wykałaczką.
5. Każdy kotlet obtaczamy w mące, smażymy na rozgrzanym oleju z obu stron na złoty kolor. Podajemy od razu lub (jeśli zamierzamy podać je później) podpiekamy w piekarniku.

Smacznego!!!

6 komentarzy:

  1. świetny pomysł na farsz, wygląda super:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Aniu,Ty jesteś niesamowita,taka pszczółka,która wiecznie coś robi.Przepis na roladki bardzo mi przypadł do gustu i go sobie zapisuję na przyszłość.
    Jestem z Wielkopolski,ale kocham Podkarpacie -jestem tam co roku-ludzie są wspaniali.
    Pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa:) Mam teraz urlop, a ponieważ nigdzie nie wyjeżdżam, to przynajmniej spełniam się w kuchni. Pozdrawiam!

      Usuń
  3. uwielbiam faszerowane kotlety ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakie piękne roladki!! Dawno nie robiłam takich ze schabu!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!