6 lipca 2013

Tzatziki

Wiele jest w internecie przepisów na ten sos, ja podaję swoją ulubioną wersję z koperkiem! Najlepiej smakuje z mięsem grillowanym.


Składniki:

150 g ogórka
200 ml jogurtu naturalnego (najlepiej typu greckiego)
2 ząbki czosnku
pół łyżeczki cukru
sól i pieprz do smaku
2-3 łyżki świeżego siekanego koperku
odrobina soku z cytryny

Sposób przygotowania:

1. Obranego ogórka ścieramy na tarce jarzynowej. Odciskamy z nadmiaru soku.
2. Jogurt mieszamy ze zmiażdżonymi ząbkami czosnku, cukrem, ogórkami, solą i pieprzem. Dodajemy sok z cytryny i koperek. Całość mieszamy.
3. Sos chłodzimy przed podaniem.
4. Sos podajemy do grillowanych mięs, warzyw, wędlin, pizzy itp.

Smacznego!!!

4 komentarze:

  1. to prawda, ten sosik jest pyszny i do wielu dań się sprawdza:D

    OdpowiedzUsuń
  2. jak będziesz mieć fotke arbuza to podeślij do galerii u mnie na fanpage :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdjęcie mam ,ale jeszcze na aparacie. Przy najbliższej okazji zgram i wyślę!

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!