2 września 2013

Zupa botwinkowa z fasolą

Wczorajszy dzień minął pod znakiem silnego wiatru, deszczu i ogólnej niepogody. Oby nadchodząca jesień okazała się dla nas łaskawsza...

Swego czasu obiecałam, że pokażę jak zrobić zupę z pasteryzowanej botwinki. Robiłam ją już kilka razy, ale dopiero teraz udało mi się zrobić w miarę czytelne zdjęcie :) Zapraszam na zupkę :)


Składniki:

3 skrzydełka drobiowe
2 duże ziemniaki
1 marchewka
1 cebula
1 słoik botwinki pasteryzowanej (u mnie 0,75ml)
1 puszka białej fasoli
siekana zielenina (koperek i pietruszka)
2 listki laurowe
5 kulek ziela angielskiego
sól
szczypta cukru
ocet (1-2 łyżki do smaku)

Sposób przygotowania:

1. Skrzydełka myjemy, zalewany wodą (ok.2 litry), gotujemy, ściągamy szumy.
2. Do gotującego się wywaru dodajemy ziele angielskie i liść laurowy.
3. Obieramy warzywa, ziemniaki i cebulę kroimy w kostkę, a marchew w plasterki. Wrzucamy go zupy i gotujemy do miękkości.
4. Pod koniec wlewamy zawartość słoika z botwinką do garnka, dodajemy też odsączoną z zalewy fasolkę. (Ja przed wlaniem botwinki wyciągam skrzydełka, ale można je zostawić). W razie potrzeby dolewamy wody, jeśli zupa wyszła zbyt gęsta.
5. Doprawiamy do smaku solą, octem i szczyptą cukru. Dodajemy siekany koperek i pietruszkę.

Smacznego!!!


1 komentarz:

  1. pyszna zupka:) bardzo ją lubię ale w wersji z fasolą nie jadłam, musze spróbować:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!