10 kwietnia 2015

Pieczone kotleciki mielone z kurczaka

Jeśli jesteście na diecie to te kotleciki będą dla Was idealne - z chudego mięsa, bez tłuszczu i pieczone w piekarniku.Możemy użyć dowolnych przypraw.


Składniki:

1/2 kg piersi z kurczaka
1 duża cebula
1 jajko
sól, pieprz
zioła prowansalskie
mielona czerwona papryka
2-3 ząbki czosnku
odrobina masła

Sposób wykonania:

1. Mięso myjemy, kroimy w grubą kostkę.
2. Cebulę i czosnek siekamy, rumienimy na odrobinie masła.
3. Całość miksujemy blenderem, dodajemy jajko i przyprawy, mieszamy.
4. Z masy lepimy kotleciki (można zwilżyć ręce wodą, bo masa jest lepka).
5. Kotlety pieczemy w 180 st. do zrumienienia (długość pieczenia zależy od wielkości kotletów).

Smacznego!!!

7 komentarzy:

  1. To coś nowego. Pieczone a nie smażone. Zawsze to mniej tłuszczu w takim kotlecie. Spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za przepyszną inspirację, ja dodałam jeszcze duszone pieczarki z cebulką. Palce lizać! Robiłam również sos pieczarkowy Twojej roboty, narzeczony nie mógł się nachwalić. Super, będę tu zaglądać. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem jeszcze przed zrobieniem kotlecików w wersji "w piekarniku" Zastanawiam się na ile są bezpieczne dla diabetyków

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepyszne:) Za drugim razem nadziałam je pieczarkami. A teraz będę robiła je kolejny raz :)
    Kasia Katarzyna

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!