11 listopada 2015

Marynowane kotlety schabowe

Kotlety schabowe w marynacie to świetny obiad na kilka dni. Można je zamarynować parę dni wcześniej (3-5) i smażyć dopiero przed podaniem. Przepis znalazłam u Danusi i gorąco Wam polecam!


Składniki:

1 kg schabu bez kości
sól, pieprz
olej do smażenia

Marynata:
3 jajka
3 płaskie łyżki mąki ziemniaczanej
3 łyżki keczupu
4 ząbki czosnku
1 płaska łyżka musztardy
5 łyżek oleju

Sposób wykonania:

1. Schab kroimy na kotlety grubości 1,5-2 cm. Lekko rozbić tłuczkiem. Kotlety posolić i popieprzyć wedle uznania.
2. Składniki marynaty dobrze połączyć, dodać do niej mięso i starannie obtoczyć. Mięso pozostawić w marynacie przynajmniej na 2, a najlepiej na 3 dni. Po tym czasie mięso wyjąć z marynaty (nie otrzepywać) i smażyć na dobrze rozgrzanym oleju. Kiedy już je usmażymy, należy przykryć patelnię pokrywką i trzymać kotlety jeszcze ok 10-15 minut na najmniejszym ogniu.
3. Kotlety wychodzą soczyste i smaczne. Polecam!

Smacznego!!!

Źródło: Co mi w duszy gra

 

9 komentarzy:

  1. Ja robię je od dawna.pyszne są.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy sposób na "schaboszczaka", juz wiem co bede robic w najbliższym czasie na obiad.

    OdpowiedzUsuń
  3. Klasyczny, polski schabowy w nieklasycznym wydaniu. Zwykle marynowałam kurczaka, a nie pomyślałam, że mogę tak postąpić ze schabem. Czas nadrobić kuchenne zaległości ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja mama robi bardzo podobnie, uwielbiam takiego schabowego, jest bardzo smaczny i niesamowicie aromatyczny :).

    OdpowiedzUsuń
  5. Czy mozna w ten sposób zamarynowac filet z kurczaka?

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie się marynują. Czy przez te 10-15 min. Mają leżec w tluszczu po smażeniu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie. Przez 10-15 minut to one mają się jeszcze dusić na małym ogniu pod przykryciem.

      Usuń
  7. Dziękuję bardzo za odpowiedź. Jutro będę smażyć. A dziś na szybko i pysznie robiłam sodziaki, pozdrawiam i dziękuję za inspiracje ��

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!