5 marca 2017

Jogurtowiec z owocami

To jedno z najłatwiejszych ciast do zrobienia. Miękkie, puszyste i wilgotne. Nie potrzebujemy nawet miksera, aby go przygotować. Należy pamiętać, że składniki powinny mieć temperaturę pokojową, mąka przesiana, a ciasto mieszane tylko w jedną stronę - inaczej to proste ciasto może nam sprawić niemiłą niespodziankę i zrobi się zakalec.


Składniki:

500 g pszennej tortowej
2 łyżeczki sody oczyszczonej
1 szklanka cukru
160 ml oleju rzepakowego
1 duże jajko
sok wyciśnięty z cytryny lub olejek cytrynowy
600 g gęstego jogurtu naturalnego (u mnie typu greckiego)
600 g dowolnych owoców (u mnie brzoskwinie z puszki)

Sposób wykonania:

1. Wszystkie składniki powinny mieć temperaturę pokojową.
2. Mąkę przesiać z sodą oczyszczoną. Dodać cukier i wymieszać.
3. W osobnej misce wymieszać wszystkie mokre składniki. Dodać suche składniki i wymieszać do połączenia. Ciasto powinno być gęste i wyglądać na "zwarzone".
4. Ciasto wyłożyć na blachę (34x26cm), na wierzch ułożyć owoce.
5. Ciasto piec w nagrzanym piekarniku w 160 st.C przez 50-60 minut, najlepiej do suchego patyczka. Przed podaniem oprószyć cukrem pudrem.

Smacznego!!!

Źródło: Moje wypieki

7 komentarzy:

  1. Uwielbiam jogurtowe ciasta. Jak można ich nie lubić? Wystarczy popatrzeć na Twoje zdjęcia, jak pysznie wygląda Twój jogurtowiec :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jogurtowe i drożdżowe - dla mnie Nr 1 wśród wszystkich ciast :-) Pychotka!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię ciasta na jogurcie. Twoje wygląda bardzo apetycznie. :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepyszne ciasto!! Ciasta jogurtowe są niebywale lekkie i wilgotne, z reguły robię z kandyzowanymi wiśniami bądź morelami są dla mnie słodsze od brzoskwiń.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciasto jogurtowe zawsze wychodzi i jest pyszne, polecam :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Proste i pyszne, wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!