6 czerwca 2017

Sałatka grillowa z sałatą lodową

To jedna z moich ulubionych sałatek grillowych. Przygotowuję ją tuż przed grillowaniem, a sosem polewam dopiero przy stole, żeby sałata lodowa dłużej zachowała świeżość i kruchość. Zdjęcia były robione jeszcze zanim polałam sałatkę sosem. Polecam, nie tylko na grilla.


Składniki:

1 sałata lodowa
1 mały słoiczek czarnych oliwek
1 zielony ogórek
cebulka dymka
1 czerwona papryka
kolorowe koktajlowe pomidorki

Sos:
1/3 szklanki oleju rzepakowego
1 łyżeczka octu z białego wina
1 łyżeczka przyprawy do sałatek
1/2 łyżeczki ziół prowansalskich
szczypta cukru
sól, pieprz

Sposób wykonania:

1. Sałatę pokroić w szerokie paski. Oliwki i pomidorki pokroić na połówki, paprykę w krótkie paski, a ogórka w plasterki.
2. Cebulkę dymkę posiekać, dorzucić do warzyw, wszystko delikatnie wymieszać.
3. Składniki sosu włożyć do małego słoika, zakręcić wieczko i energicznie wstrząsnąć. Sosem polać sałatkę tuż przed podaniem, delikatnie całość wymieszać.

Smacznego!!!

3 komentarze:

  1. Nigdy nie lubiłam oliwek, ale ostatnimi czasy zaczynają mi smakować. Spróbuje więc tej sałatki, może to będzie dobre dla mnie zestawienie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oliwki dodawałabym do wszystkiego. Chociaż najbardziej smakują mi zielone, ale dla przełamania smaku i koloru chętnie dorzucam kilka czarnych oliwek. Uwielbiam wszelkiego rodzaju sałatki. Twoja propozycja jest pyszna i kolorowa :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!