16 sierpnia 2017

Ogórki koperkowo-ziołowe do słoików

Przetwory dominują na blogu :) Może ktoś się skusi na fajną łagodną sałatkę z ogórków? Polecam. Przepis dostałam od kuzynki, którą serdecznie pozdrawiam i wiem, że tu zagląda :)


Składniki:

5 kg ogórków
6 dużych cebul
4 łyżki soli

Dodatkowo: 
1,5 szklanki octu 10%
2 szklanki cukru
4 łyżki posiekanego koperku
1/2 łyżki mielonego pieprzu
2 opakowania sosu koperkowo-ziołowego
6 łyżek oleju

Sposób wykonania:

1. Ogórki i cebulę obrać, ogórki pokroić w plasterki, a cebulę w półtalarki. Warzywa posolić, wymieszać i odstawić na 2 godziny. Po tym czasie odlać wodę (nie będzie już potrzebna).
2. Do ogórków wsypać cukier, dodać ocet, koperek, olej, pieprz i sos koperkowo-ziołowy (proszek). Całość wymieszać i odstawić na 10 minut. Sałatkę wraz z zalewą przełożyć do przygotowanych wcześniej słoików. Zakręcić i pasteryzować 10 minut od momentu zawrzenia wody.
3. Po dwóch dniach sałatka jest gotowa do degustacji. Z podanej porcji wyszło mi 11 słoików po dżemach.

Smacznego!!!

20 komentarzy:

  1. Do obiadu w zimie najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny przepis . Dzisiaj zrobiłam na próbę z połowy porcji ale już wiem że będzie kolejna tura tym razem cała porcja .Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwszy słoik już zjedzony , otworzyłam żeby spróbować i najeść się nie mogłam .Po niedzieli kolejna porcja .Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo smaczne ogórki polecam każdemu 🙂

    OdpowiedzUsuń
  5. rzepis rewelacyjny, dodałam 4 sosy bo lubię intensywne smaki.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mizeria na zimę :) Nie ma to jak zamknąć smaki lata w słoiku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to taka wzbogacona mizeria. Polecam serdecznie 😊

      Usuń
  7. Przepis bardzo fajny sałatka zrobiona ale wyszło mi mało zalewy jak mam dorobić do pozostałych słoików?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po prostu zrobić zalewę wg przepisu i dolać do ogórków. Możesz zrobić z połowy składników lub wedle uznania.

      Usuń
  8. Pyszne DZIĘKI

    OdpowiedzUsuń
  9. Sałatka pyszna,dziękuję za przepis🙂

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!